Så fixar du sommarnaglarna :)

Hej!
Igårkväll fick jag lust att fixa naglarna, kanske pga att Amanda hade fixat manikyr men hur som helst så hade jag ju ändå köpt ett vitt nagellack så jag passade på att fixa manikyr. Blev faktiskt nöjd över resultatet, och här kommer lite bilder:

   
Klicka på bilderna för en förstoring


Och för att fixa det gjorde jag såhär:

¤ Allra först tog jag bort de gamla nagellacket jag hade noggrant, för att inte få ett ojämnt resultat.
¤Sen la jag en bas med ett rosa nagellack som dock inte är med på bilden men man kan i princip ta vilket rosa nagellack man vill.
¤ Efter det målade jag försiktigt med vitt nagellack längst ut på naglarna, (jag hade dock gjort en manikyr innan med glittrig guldfärg, men den var jag inte nöjd med men det gick att måla över den eftersom den va nygjord).
¤ När det hade torkat målade jag en gång till med de vita nagellacket (mest för att få det att hålla längre men också för att få det ännu vitare så det inte blir genomskinligt).
¤ Sen lät jag det torka och efter det målade jag med ett topplack, (de vänstra på bilden), för att få en fin glans. Jag rekommenderar verkligen det nagellacket, jättelätt att måla med och ger en fin glans.
¤ När jag hade låtit det torka ungefär halvvägs la jag på silverhjärtan på långfingrarna, nagelsmycken hittar du t.ex. på Glitter.
¤ Sen är det viktigt att ta topplacket en gång till på långfingrarna så att smyckena ska sitta kvar.

Sen är det färdigt! :)



Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag skrev ingen rubrik på en gång så det kunde du inte vetat. Men tack!



Jättefina naglar förresten!

2008-06-06 @ 22:34:46
URL: http://kickikickass.blogg.se/
Postat av: vendela

åh så fint :)

2008-06-07 @ 10:17:35
URL: http://psalmijanuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (egentligen helt onödig, men skriv in om du vill)

URL/Och din bloggadress:

Säg vad du vill:

Trackback
RSS 2.0